zondag 17 augustus 2008

de Cocksdorp 2

De "Roggesloot", een groot kanaal gelegen naast de Cocksdorp. Een fraai natuurgebied, waarin ook de vis vanuit de vispassage komt. Rijk aan paling, en er wordt ook regelmatig (al dan niet illegaal) in gevist. 's Winters is het een prachtige ijsbaan.


Een opname vanaf een veel lager standpunt.

Het trekt ook altijd wel een aantal kijkers, die zich afvragen wat we aan het doen zijn. Voor ons ook altijd leuk.

Alle foto's van de Cocksdorp zijn gemaakt in samenwerking met een collega vliegerfotograaf, Cees Cuppens. (zie LINKS). Ik ken hem via het internet. Hij kampeerde op Texel, al meerdere jaren, en deze keer zijn we samen op pad gegaan. Zijn vlieger (te weinig wind voor de mijne), met mijn apparatuur, en met goed resultaat. De meeste vliegerfotografen staan via het internet en bijeenkomsten wel in contact met elkaar. Vooral door het internet is het handig om nieuwe ideëen op te doen , en elkaar tips te geven.

4 opmerkingen:

Koen zei

Daarom vind ik de leukste foto's de beelden waarop jullie te zien zijn als bedrijvige miertjes op de begane grond. Jammer dat Texel een heel eind rijden is, anders kwam ik zeker en vast eens kijken!

WillemK zei

De vispassage. Hebben wij die niet eens gebouwd? In mijn beginjaren bij Jaap toch?

Dick zei

Wat leuk, die man kan zo in dat programma hoe heet het ook alweer? American chopper?

Texel in vogelvlucht. Gerard zei

Ja dat klopt Dick. Nu je het zegt, hij is het sprekend.