vrijdag 12 september 2008

Vliegerfestival Drachten


Zondag 6 september was in Drachten weer het jaarlijkse vliegerfestival van de vereniging Winpust. Omdat ik daar ook lid van ben, leek het mij leuk om daar weer eens heen te gaan, en ook enkele vliegerfotograaf-collega's te ontmoeten. Een enorme variatie aan vliegers. Erg leuk om te zien en heel gezellig. Helaas viel het weer een beetje tegen , maar er was wel wind genoeg om alles op te laten. Een aanrader om daar eens heen te gaan, als je toevallig in de buurt bent.




Winny de Poeh. Ongeveer vijf meter groot, (of meer)

Hier worden aan een de lijn van een hoog staande vlieger, twee vliegertjes, (een boodschapper)opgelaten. Daaraan knoopt men, (gesponserd door C1000) zakjes met snoep, en die worden naar boven gestuurd. Halverwege de lijn zit een stopper. Als de boodschapper daar tegenaan vliegt, worden de snoepjes geloosd en vouwen de vliegertjes plat, en zakken terug naar beneden.


Als de "Boodschapper" bij een obstakel aan de lijn komt, lost hij zijn boodschappen, en zakt weer terug naar beneden. Op de grond stonden tientallen kinderen om de snoepjes in ontvangst te nemen.

4 opmerkingen:

Dick zei

Wind genoeg zo te zien, lijkt me een leuk festival.

Jo's-D-Eyes zei

haah Gerard!
wat hartstikke leuk zeg! En al die artistieke en grappige ontwerpen... vooral de BEER vind ik erg apart! Ik wist niet dat er een vliegerfestival bestond...

Tja....Als...Dan... dan had ik m'n Xlarge vlieger daar eens kunnen oplaten... Ik heb er een van 5 meter breed, gekregen ooit voor m'n verjaardag, ( zoon van m'n zus maakte X large vleigers destijds) maar dat ding is zo groot dat ik em nooit goed heb kunnen uitproberen.... leuk leuk, wie weet als er (weer) een vliegerdag is, dat we elkaar daar toevallig eens zien?... Moet ik wel weten waar/wanneer die vlieger-dag is...Dus als jij het weet... laat mij het dan ook weten?

Groet van JoAnn

Jo's-D-Eyes zei

hoi Gerard,
'k Ben benieuwd naar nieuwe foto's , ben op zeilboot geweest, en op kinderdijk, zie mijn blog, dag groeten van JoAnn

Jo's-D-Eyes zei

Gerard ... geniet van het leven en je kleinkinderen zolang/goed je kunt, het kan elke dag je laatset zijn..Dit zeg ik want in mijn familie is iets vreselijks gebeurd (zie blog 10-11 oktober) kan niet meer hier zeggen/schrijven.

JoAnn's D Eyes